15 Haziran 2015 Pazartesi

İngilizce veya başka bir dili geliştirmek için ne yapmalısınız?

Merhaba, bugün benim en sevdiğim konulardan biri olan dil ile ilgili yazmak istedim. Ve bir çok insanın yakındığı konu dili belli bir seviyeye kadar öğrenmek fakat geliştirememek konusuna karar verdim.

Sizin için birkaç öneri düşündüm toparladım. İngilizceyi ve İspanyolcayı öğrenmemde en önemli etkenler bunlar;

1. Konuşmaktan çekinmeyin: Mutlaka öğrendiğiniz dili kullanabileceğiniz bir alan karşınıza çıkacak, konuşun. Dil öğrenmekte en  önemli şey utanmamak derler. Kesinlikle öyleymiş. Kendinizi geri çektiğiniz sürece hep bir şeyler kaybedersiniz. Konuşacak ortam yok diyorsanız bir sonraki maddelere göz atın.

2. Diziler/Filmler/Şarkılar: Hep söylenir, hep en işe yarayan şeylerdir. İstediğiniz dilde istediğiniz şey elinizin altında. Bunlar dilinize çok şey katacak. Özellikle dilleri nasıl kullandıklarını görmek, İngilizceyi İngiliz, Fransızcayı Fransız gibi konuşmak için bire bir. İsterseniz Fransızca, İtalyanca vb. dillerde diziler araştırıp bir ara yazabilirim.

3. Seyahat edin: Eminim bir çoğunuz çok pahalı olduğunu düşünerek bu fikirden uzak duruyor. Ama seyahat etmek düşündüğünüz kadar masraflı değil. En masraflı şey uçak bileti, onu da ne kadar erken o kadar iyi diyerek neredeyse yarı fiyatına indirebilirsiniz. Daha sonra bununla ilgilide bir yazı gelecek. Seyahat ettiğiniz yerlerde insanlarla konuşun, onlara şehir hakkında merak ettiklerinizi sorun. Bir dili pratik yapmadan öğrenmek en zor şeydir.

4. Araştırın: Araştırmak bir diğer en önemli şey bence. Mesela "host" olmak ya da almak. Dünyanın en keyifli ve diliniz için en yararlı şeyi. Bir evi belki de bir odayı paylaşacaksınız. Ve konuşmak zorunda kalacaksınız. En güvenilir olduğunu düşündüğüm  site: couchsurfing.com Eminim ki araştırarak çok şey öğrenebilir, çok kişiyle tanışabilirsiniz.

5. Penpal: Penpal benim en sevdiğim yöntem sanırım. Dünyanın her yerin o kadar çok katılımcısı var ki öğrenmek istediğiniz dil anadili olan kafanıza uygun kişiyi bulmanız kolay olacaktır. Ben bir Singapurluyla  tanışmıştım ve İngilizcem gözle görülür  bir şekilde ilerledi. Çünkü konuşurken İngilizce düşünmeyi öğreniyorsunuz. Bize okulda dayatılan gramerde ise düşünmemize olanak sağlanmıyor. Türkçe düşünüp Türkçe yapıp, öğrendiğimiz dile çevirmeyi öğreniyoruz ve asla istediğimiz gibi kendimizi ifade edemiyoruz. Diliniz hangi seviyede olursa olsun penpalda size yardım etmeyi bekleyen çok kişi var. Aynı zamanda sizden yardım bekleyende çok kişi var. Ben Türkçe öğrenmek isteyen pek kişiyle karşılaşmadım fakat kültürümüze meraklı olan  çok kişi gördüm. Benim en sevdiğim kullanımı rahat olan penpal sitesi: http://www.penpalworld.com/

6. Uygulamalar: Gramerim iyi ama kelime bilgim zayıf diyorsanız telefonunuza indirebileceğiniz uygulamalar çok işinize yarayacak. Her gün size bildirim gönderip kendilerini hatırlatıyorlar. Sürekli elimizde olan telefonlara böyle şeyler için bakmak hem faydalı hem pratik. Ayrıca bir de sözlük her zaman elimizin altında bulunmalı. İngilizce kelime için: Tureng, Fransızca/İspanyolca/İtalyanca gibi diller içinse: http://www.wordreference.com/ önerebilirim. Fakat word reference, Spanish to English gibi yapıyor bu dilleri Türkçeye çevirmiyor. Ve tabi ki oyunlarda kelime bilgisi bakımından çok önemli. Çoğumuz Sims'ten dünya kadar şey öğrendik.

Şu ana kadar bana yardımcı eden yöntemler bunlar ben çok faydasını gördüm umarım sizinde işinize yarar. Görüşürüz.


1 yorum:

  1. penpaland.com tavsiye ediyorum , buradan kendinize pratik yapmak için bir dil arkadasi edinebilirsiniz.

    YanıtlaSil